woensdag 14 november 2007

Roze pilletjes

Baasje Leo heeft een slijmbeursontsteking en die kon vannacht niet op het waterbed liggen, dus die is toen naar beneden gegaan, heeft een pijnstiller genomen en is op de bank gaan slapen.

Baasje moest vroeg werken en vrouwtje ging post rijden, die was dus steeds in en uit. En wij gingen maar een beetje luieren. Maar Borisje die dacht vanmiddag: ik ga eens even op de kleine tafel kijken en wat vond ie daar: roze pilletjes in blisterverpakking!

Dat was interessant!

Dus heb ik samen met mijn broer die roze pilletjes uit hun verpakking gehaald en geproefd. Lachuh, joh! We kregen er een knalroze tong van! En als ze dan nat waren, dan kon je er ook mee op de tegels strepen trekken! Of op je vacht uitsmeren! Errrrugg vermakelijk die roze dingen!

Maar toen kwam vrouwtje thuis en ze trok zowat wit weg toen ze zag waarmee we gespeeld hadden. Ging ze al onze restjes roze pilletjes bij elkaar vegen, onze bekken checken (tuuuuuuurlijk had pappa Beau niet met ons meegedaan, dat is gewoon een watje, dat durft ie niet: katte (honde) kwaad uithalen). En toen ging ze baasje Leo bellen om te vragen hoeveel van die roze pilletjes we hadden gegeten. Na niets natuurlijk, want we speelden er alleen maar mee, maar ja, wist vrouwtje veel!

En toen ging ze die mensen in blauwe jassen bellen. En daarna ging ze naar de keuken en toen riep ze mij en ik dacht natuurlijk dat ik wat lekkers kreeg.

Nou jullie raden nooit wat ze deed: ze gooide zo een zootje zout achter op mijn tong en toen deed ze mijn bek dicht en moest ik het doorslikken! VIIIEEEESSSS! Echt wel! En Boris kreeg ook een lepeltje zout. GETVER!

En we moesten er allebei toch van spugen! Echt heel erg! Eerst allemaal roze slijm en schuim, maar ik was zo beroerd dat ik zelfs gal ben gaan spugen.

En die tweebeners zijn echt gestoord, hoor! Wat denk je, kijkt ze dat vieze schuim nog na op restjes pilletjes ook! Neeeeeh, ik zei toch al dat we die bittere dingen niet opgegeten hadden, alleen verkrummeld!

En toen ging ze weer die mensen in blauwe jassen bellen en toen deed ze ineens weer een stuk blijer en toen ging ze naar de keuken en kwam ze terug met lekkere koekjes. Nou die lustte ik wel weer, maar Boris vertrouwde vrouwtje niet meer. Die is zijn koekje gaan verstoppen en die durfde pas later zijn koekje op te eten (heeft natuurlijk eerst gekeken wat dat koekje bij mij deed, de stiekemerd).

Vrouwtje zegt dat die roze pilletjes niet waren om mee te spelen of om op te eten, maar dat dat tweebenersmiddeltjes zijn om geen pijn te hebben en dat het voor hondjes heel slecht kan aflopen als we die opeten (dat hadden we toch al niet gedaan, maar ja, weet zij veel). Ie-buu-pro-ven ofzo noemde ze ze. Nah, voor ons waren het gewoon roze pilletjes hoor.

Ze zegt dat ze blij is dat het goed is afgelopen en dat baasje Leo beter de roze pilletjes moet opruimen.

Tja, nu moeten Borisje en ik weer op zoek naar wat anders om mee te spelen.

2 opmerkingen:

Bowie zei

Nou dat was weer lekker dom zeg van de baasjes om dat zo te laten liggen...............wij vreten hier altijd het speelgoed op van het kleine schreeuwlijkertje,die heb leuke dingen joh,plastic en hout,die van hout vinden we het lekkerst,kijk er liggen hier genoeg kauw botjes hoor,maar die gaan zooooo vervelen.
Ruby vind post en dan vooral de krant erg leuk,ik persoonlijk vind t veel leuker om met mijn poot de papegaaienkooi leeg te schrappen(is nog niet eens zo gemakkelijk hoor,maar oefening baart kunst).
En ja je moet toch wat nietwaar,alleen het vrouwtje begint altijd zo te mopperen,begrijp jij dat nou????

Stitch zei

Jonge jonge wat vreten jullie daar uit in Den Helder volgens mij ligt het aan de lucht.
En je Baasje moet inderdaad zijn ibuprofen opruimen en geloof maar dat je andere baasje goed geschrokken is mannen hmmmmm zegt mijn moeder wat bedoelt ze daar nu weer mee.
Bij jullie is er wel veel te beleven zeg, maar laat dat alweer Roze gedoe maar achterwegen is niet goed hoor.
Dikke knuffel voor jullie allemaal+++++++