woensdag 19 maart 2008

Lieve mamma

Als een meedogenloos lot niet anders beslist had, dan had je vandaag 3 jaar geworden. Dan had je ons zien opgroeien. Dan hadden opgroeimamma en -pappa niet zoveel verdriet hoeven hebben.

Opgroeimamma wil je bedanken voor de korte tijd die je op deze wereld mocht zijn. Een korte, maar zeer intensieve tijd. Je leerde haar van alles, over houden van, over een nestje hebben en hoe het anders kan, over roedelgedrag, leiderschap en ze leerde over afscheid, hoewel ze dat een leerproces vindt dat niet tot een goed einde te brengen is.

Mamma, jij hebt onze pappa zo positief veranderd. Hij werd door jou en door onze komst leuker, vriendelijker, rustiger, volwassener en opgroeimamma is daar erg blij om (pappa ook denk ik). Pappa heeft jouw rol in onze roedel overgenomen. Ik denk dat hij je best nog vaak mist, hij doet het anders dan jij deed, maar het gaat ons goed hier. Boris en ik hebben ook nooit meer echte ruzies, ja, plagerijtjes, maar die hadden jij en ik ook wel eens en toch waren we hele goede vriendinnen. Ik heb je ook erg gemist, hoor, mamma.

Opgroeimamma zegt dat ze je nooit vergeten zal, dat ze je eert met haar nieuwe toekomstplannen, maar ze wil daar tegenover ons nog niet verder over uitwijden. Ze weet dat jij haar vanuit je nieuwe Rijk volgt en haar beslissingen heeft gestuurd. Een heel enkele keer praat ze nog met je, he? Ik hoop dat je dat fijn vindt.

Opgroeimamma zegt dat ze je nog dagelijks mist, maar ze zegt ook dat ze dankbaar is, ontzettend dankbaar om alles wat je haar gegeven en geleerd hebt. Ze voelt zich rijk dat ze jou in ons terugziet. Hoe pijnlijk dat ook was zo vlak na je dood, zo heerlijk vindt ze het nu te weten dat je nooit ver weg bent.

Dag, lieve mamma, zorg goed voor de bulletjes die in je Rijk achter de Regenboogbrug komen. Ooit zien we elkaar weer.

Lebbers van pappa, Boris en je grote en altijd vriendin Qienie en het allerbeste van opgroeipappa en -mamma.

2 opmerkingen:

Stitch zei

Lieve Mama Nala,
Ook ik wil je even iets zeggen,ik heb je maar een heel korte tijd gekend maar van de verhalen van mijn opgroeimama hoor ik dat je een geweldig mooie en lieve mama was en daarvoor wil ik je danken.
Ik zit nu wel in Belgie maar heb gelukkig nog heel veel kontakt met mijn Pa,broer Boris en zus Qienie daar hoor ik de tofste verhalen van
wat een familie en dan heb je Bowie ook nog nou die is je volgens mijn opgroeimama je uit het gezicht gesneden,en dan heb je Hugo dat is ook al zo'n knapperd nou Mama Nala je hebt goed je best gedaan samen met Pa.
Het ga je goed daar boven aan de Regenboogbrug en mijn opgroeimama zegt dat we daar later elkaar weer zullen zien,nou Mama Nala tot dan een hele dikke lebber van je dochter en van mijn opgroeimama en dikke knuffel+++++++++++++

Bowie zei

Hee Mam, MIJN OPGROEIMOEDER ZIT WEER TE JANKEN PFFFFFFFFFF, nou ja zal er wel bij horen!
Ze zeg dat ik net zo ,,vrolijk,, als jij kan kijken,(we zijn gewoon knap he,weten hun veel). Zoals je van boven kunt zien ,schieten de hormonen door mijn lijf en we worden er niet vrolijk van allemaal,en dat schijn ik dan weer van me vader te hebben,ik word wel mager he mam? Maar kom goed hoor,let maar op!xxx Bowie