woensdag 19 september 2007

Bijna nummer vier en vijf gevangred!

Jaaa, ik was weer goed op dreef vandaag, hoor. Oke, ik geef eerlijk toe: het was Borisje die hem zag dus die reageerde als eerste. Maar we hadden dus weer een meeuw gevangred. Ik deed natuurlijk het meeste werk, he. Boris gaat er wel een beetje achteraan, maar als die meeuw stilstaat, dan doet Boor dat ook. En die oen werd toen in zijn lip gehangen ook door die meeuw!

Zo moet je het natuurlijk ook niet doen. Je moet gewoon die meeuw vastpakken. Nee, niet bijten (ik wil die titel 'Seagullslayer' namelijk niet) en dan aan een vleugel, dan kan je die snavel ontwijken.

Maar door opgroeimamma konden we de meeuw niet naar de opvang brengen. Ja, want zij vond het nodig ons eerst aan te lijnen. Omdat ze dan beter die meeuw kon pakken zei ze.
Maar mooi dat meeuwtje het toen hard op een lopen zette en naar de weg rende! En dat vond opgroeimamma te eng om achteraan te gaan. Meeuwtje is uiteindelijk in de gracht gaan zwemmen en daar kunnen we hem helemaal niet meer vangredden.

Toen zijn we maar gaan lopen en jahoor, ik zag weer een meeuw. Maar hij lag wel een beetje raar. Op de dijk met de vleugels gespreid en hij was zo stil. Ik kon er zo heenlopen zonder dat ie reageerde!
Opgroeimamma zei: Nee, Qienie, die is dood!

Maar dat moet ik natuurlijk wel zelf controleren he. Dus ik ben er omheen gaan springen en blaffen. Helemaal geen reactie van meeuwtje. Toen heb ik hem nog eens aan een vleugel gepakt en even tussen zijn borstveren gesnuffeld. Maar ik had niet genoeg tijd om te controleren of ik wel een hartslag kon voelen, want opgroeimamma trok me weg.

Ben wel erg teleurgesteld in opgroeimamma, hoor. Nou laat ze gewoon twee zielige meeuwtjes aan hun lot over!

Ik denk dat ik opgroeimamma maar de titel 'Vogel-in-de-steek-later uit het Rijk achter de Dijk' ga geven. Lekker puh!

1 opmerking:

Bowie zei

JEEE Schuimpie je heb t er maar druk mee zeg!

Maar vind het wel knap van je dat je zo je best doet hoor!

En ach ja die opgroei- moeders snappen het af en toe ook echt niet he........:) :)

Zet m op he kanjer!!
Kusjes van Broer Bowie XXX